Projekt wybrany spośród 106 projektów zgłoszonych do konkursu. Logo symbolizuje różnorodność działań prowadzonych przez Lokalną Grupę Działania "Spichlerz Górnego Śląska". Poszczególne barwy odnoszą się do poszczególnych zakresów działań LGD i woj. śląskiego; kolor żółty oznacza turystykę sakralną, kolor niebieski - kulturową, czarny - industrialną. Główny nacisk jest położony jednak zgodnie z intencją organizatorów konkursu na promocję turystyki aktywnej, terenów naturalnych, rekreacji, aktywnego wypoczynku, które symbolizuje kolor zielony. Logo SGŚ nawiązuje kolorystyką i charakterem do logo Śląskiego. Typografia logotypu została powtórzona, by tę spójność podkreślić.
Użyty został krój Myriad Pro w odmianie Regular i Light. Logo zaprojektowane zostało w dwóch odmianach: pionowej i poziomej. Dla logo została opracowana kompletna księga znaku wraz z systemem identyfikacji wizualnej.
Branding - marka Spichlerz Górnego Śląska powinna być budowana w oparciu o istniejąca markę Śląskiego, co jest zgodne z
zamysłami twórców marki Śląskie, którzy zakładali powstawanie submarek. W tym podziale związki gmin zostały
zakwalikowane jako Shadow endorsed brands. Pomimo, że zarządzane są niezależnie, mogą nawiązywać do marki
wiodÄ…cej.